اصلی‌ترین معیاری که برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین تنها مدل‌های رجیستر شده معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت و مدل‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۹ به بعد را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند را در نظر نگرفتیم.

هواوی نوا 5T مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۸،۵۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

 

راهنمای خرید گوشی موبایل تا 10 میلیون تومان

مهمترین ویژگی Nova 5T بهره مندی از ۴ دوربین پشتی شامل حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت ۲ مگاپیکسلی عمق سنج است. هواوی برای این گوشی چیپست کرین ۹۸۰ را در نظر گرفته که اگرچه جدیدترین چیپست این کمپانی نیست اما همچنان در بین قدرتمندهای بازار به حساب می‌آید و به خوبی می‌تواند از پس انجام وظایف سنگین هم بر آید.

نوا 5T نمایشگر ۶.۲۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی دارد که در گوشه سمت چپ آن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. هواوی این گوشی پرچمدار را به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم مجهز کرده و یک باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی را برای آن در نظر گرفته است. همچنین باید اشاره کنیم که حسگر اثر انگشت، در فریم سمت راست گوشی تعبیه شده و خبری از حسگر زیر نمایشگر نیست. نوا 5T با اندروید ۹.۰ روانه بازار شده و اندروید ۱۰ را هم دریافت می‌کند.

 

آنر ۲۰ دقیقا همان نوا 5T است که فقط ظاهر و برند متفاوتی دارد. این گوشی که در گذشته با قیمتی به صرفه‌تر از هواوی نوا 5T روانه بازار شده بود حالا نایاب است. البته آنر ۲۰ در مقایسه با نوا 5T قدیمی‌تر محسوب می‌شود.

 

 

 

گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

در این رده قیمت می‌توانید قوی‌ترین میان‌رده‌ها، گاه با پشتیبانی از 5G را خریداری کنید.

شیائومی می ۱۰ لایت 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

 

راهنمای خرید گوشی موبایل شیائومی می ۱۰ لایت 5G

این گوشی یکی از ارزان‌ترین پیشنهاد‌ها با پشتیبانی از 5G به شمار می‌رود. می ۱۰ لایت 5G نمایشگر ۶.۵۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی دارد که از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده گوشی چیپست میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون 765G است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۶۴، ۶/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. دوربین پشتی گوشی ۴ گانه و شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در ناچ بالای نمایشگر قرار گرفته است.

شیائومی می ۱۰ لایت 5G همچنین به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال مجهز شده و ظرفیت باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. علاوه بر این از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل‌های ۶/۶۴ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی نایاب هستند.

 

 

 

امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه